tisdag 29 maj 2012

Ute

Valparna ute
Bella med sina valpar
David med Bella
David och Karin
Nala sitter och spanar på valparna
Nala & Bella trötta efter bus med barnbarnen

Valparna har varit ute både lördag och söndag, det var nog både skrämmande och intressant.
Karin och David har åkt hem och det blev väldigt tomt efter dom.
Valparna äter nu en blandning av starter och färskfoder som dom älskar, dom skriker i högan sky på morgonen innan maten är serverad.
Så fort Bella får något att smaska på går hon med det i munnen till valparna och skall ge bort det till dom, hon är så söt.
Förra kullen la hon upp mat till dom när dom börjat äta fast föda, hon var så duktig.
Eftersom det varit lite kallt i dag så har jag matat dom och Christer burit ut dom för att kissa och bajsa som funkat jättebra då jag inte kan gå några långa sträckor.
Nu sover dom så gott, dom stora tjejerna har fått en tvåtimmars promenad med Christer så även dom är trötta, jag låg och sov medan dom var ute man blir så vansinnigt trött av alla mediciner. (det var jätteskönt fast jag skall erkänna att jag gör det varje dag)
Regnet har dragit bort och solen tittar fram och fast det är lite kallt så är det uppehåll i alla fall.
Vi får hoppas att sommaren kommer snabbt tillbaka.
Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar