onsdag 9 maj 2012

Kaos



Då har det gått en vecka sedan allt bara blev ett stort kaos.
Torsdag morgon när tjejerna varit ute och även fått sitt morgonmål såg jag på Bella direkt att något inte var som det skulle hon började krampa och var alldeles tom i blicken så det blev en snabb tur för Christer med Bella till Alingsås Djurklinik vi brukar inte åka dit men kände att Göteborg låg väldigt långt bort i det läget, det var eklampsi som jag misstänkte direkt när jag såg dom först symtomen på Bella.
Bella fick stanna kvar och fick dropp under en timma, där hemma fick jag fart på gåstolen ut i köket för att ta fram Baby dog milken som jag inhandlat som tur var.
Jag började så smått att flaska dom små liven som inte var så intresserade av det som jag hade att erbjuda i flaskan och det kan man ju förstå, mellan tårar och försök till matning i sängen skall ju tilläggas så fick jag fyra av fem att tycka det var okej.
Bella kom hem och vi skulle lägga till valparna två ggr per dag men inte mer i 5-10 minuter, det visade sig inte vara någon bra rekommendation för Bella blev sämre efter varje gång så det blev ett samtal till Blå Stjärna för säkerhets skull för att kontrollera att det var så vi skulle gå tillväga, det stämde.
På söndag hade vi gett henne sista kalktabletten och förstod att det inte stod rätt till så det fick bli ett nytt samtal till Blå Stjärnan som tyckte vi skulle komma in med henne.
Nu skulle valparna inte alls få dia och det blev en ny påse med kalk och hem kom en mycket piggare Bella som så klart ville till sina valpar.
Det fick bli en babybody så hon kunde gå in och pyssla om sina små, nu har Bella vant sig och vet att vi ger valparna mat och sedan tar hon hand om dom.
Bella är fantastiskt duktig trotts omständigheterna, så var det då den lille som inte ville ha flaskan alls som min syster Britt-Marie kom och tog hand om och fick till att äta på flaska, han var envis men hon var värre.
Tack Britta för hjälpen, alla äter med god aptit och är riktigt runda och goa nu.
Nu får man väl tro att det inte kan bli så mycket värre utan att allt bara kan bli bättre, min lilla Bella är som vanligt och valparna är pigga och livliga.
Vad är ett diskbråk/ryggskott/ischias i ett sådant här läge när jag kunde ha mist min älskade Bella.
Nu hoppas jag på goda nyheter i morgon inför läkarbesöket:-)
Här kommer några bilder.

3 kommentarer:

  1. Stackars lilla Bella! Hoppas nu ni alla blir bättre snart. Kramar till er från fam. Wetteskog

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken, nu är det samma gamla Bella igen:-) Vi ses snart:-)

    SvaraRadera
  3. Ush vilken otur, och allt på samma gång! Hoppas verkligen att allt går mot det bättre nu och att ditt ryggskott/diskbråck/ischias släpper snart! Hoppas vi ses snart och pussa valparna från mig. Kram Malin

    SvaraRadera