lördag 28 april 2012

Wille Bella valpar

Söta Bella med en låtsas valp i plast, en katt skall det föreställa.(det dög innan dom riktiga kom)
Söta Susanne jättetrött efter en hård dag och tidig morgon:-)
och söta men trötta Bella med sina riktiga valpar, väldigt nöjd och duktig mor:-)

Idag på morgonen 03:40 hade tempen på Bella börjat gå tillbaka till normalläge från att ha varit nere under 37, natten hade varit jobbig och ett evigt flåsande och bäddande så det blev inte mycket sömn för mig och Bella.
Susanne hade vi stuvat in i gästrummet med sina tre tjejer och hon behövde sova efter att ha arbetat natt.
Jag väckte Susanne då Bella ville gå ut och eftersom jag inte kommer ut själv så ville jag inte släppa ut henne ensam utan Susanne fick gå med en väldigt tidig morgon.
Efter några turer ute och en massa flåsande och flämtande så gick vattnet kl.05:45 och Bella kämpade på, kl.12:00 kom första valpen en tik och därefter en hane, en tik igen, en hane och slutligen en tik till sista kom 16:30.
Så nu är Wille (Kitunes) och Bella stolta föräldrar till 3 rubyflickor och 2 rubypojkar, så söta så.
Alla ca 300 gr.
Jag hade aldrig klarat detta ensam i det tillstånd jag är nu så Susanne skall ha ett stort tack för ett otroligt jobb i dag med Bella och valparna.
Nu ligger dom så mysigt nere vid min sängsida och man kan höra dom smacka nöjt.
Trevlig lördagkväll:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar