tisdag 17 april 2012

Besök






Efter nästan en vecka på Alingsås lasarett så var det både oroligt och skönt att komma hem, åkte på ryggskott ischias/diskbråck och kan man inte gå eller sitta så blir det jobbigt att vara hemma för man skall ju kunna sköta sina ADL själv och det gick inte.
Nu med en hel del medicin, ett gåbord och en massa annat från hjälpmedelscentralen så kan jag i alla fall ta mig till toa och någon sväng till köket hängande på gåbordet och med mycket hjälp av Christer stackarn som måste höra mig hela tiden ropa efter olika saker eller vill ha hjälp med en massa.
Värsta är ju att Bella är dräktig och växer ordentligt nu men det är ju knappt två veckor kvar så vi får hoppas att jag hinner komma på benen till dess.
I dag kom snälla Susanne på besök, tur att det finns så fina vänner som ställer upp:-)
Bella fick sig ett välbehövligt bad och lite klippning inför stundande valpning.
Tusen tack snälla Susanne för all hjälp i dag och trevligt sällskap, hoppas att jag kan ställa upp för dig vid något annat tillfälle.
Hon hade med sig sina tjejer och sina söta valpar Bosse och Kajsa, jag tror att Kajsa gillade att ligga hos mig i sängen och gnaga på min näsa:-)
Dom stora tjejerna intog snabbt den lediga sängen bredvid min.
Det lättade upp mitt humör en hel del med Susannes besök i dag.
Lite kort från dagen.
Susanne som fönar en nybadad Bella
Bella
Bella gillar ryggläge nu när magen är så stor
Lilla Kajsa och jag gosar
Trevlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar