söndag 31 januari 2010

Mera snö

Helgen är nästan till ända och den har varit lugn och skön, inga måsten:-)

Den här veckan har det varit ett riktigt busväder i Göteborg började regna då det var 1 plusgrad och sedan frös det på under natten så både hundarna och jag kände oss som Bambi på hal is när vi skulle gå ut morgonen, rent livsfarligt.

Har varit i Skövde och arbetat, där var otroligt mycket snö men vitt och fint, åker ju med SJ som ”bara” hade en halvtimmes försening åt båda hållen:-(

Nu är kylan tillbaka i Göteborg -13 och snöar för fullt, vi var som snögubbar när vi kom från promenaden nu i eftermiddags hundarna och jag.
Bella älskar snön men hatar när jag sätter på henne kläder, springer och gömmer sig när jag plockar fram hennes fina dräkt.

Nästa helg kommer Värmlänningarna och hälsar på skall bli så kul att träffas igen då blir det skaldjur på fredag och bastu efter promenaden på lördag.

På söndag skall Ingela, Lovisa som kommer från Malmö och jag ta en promenad tillsammans med hundarna skall bli jättekul att träffas igen.
Lovisa äger Bellas bror Cello, skall bli kul och se den stilige killen igen.
Efter promenaden får det bli fika och lite inomhus bus för hundarna.

Trevlig vecka:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar