onsdag 22 februari 2012

Vilken Dag!



I dag blev det tåget ner till Göteborg och de nya lokalerna, mycket fräsch och fint.
Susanne ringde när klockan var 09:30 och berättade att i dag var det nog dags för Izzie att valpa, vi bestämde att jag skulle dra från arbetet runt lunch då Susanne trodde att det skulle dröja några timmar.
Efter ett samtal med chefen och måste jobben var klara så bestämde jag mig för att plocka ihop och dra i väg till Hisingen.
På väg mot spårvagnen för bilen hade jag ju inte med mig så klart så ringde jag upp Susanne som inte svarade, förstod då att lilla Izzie börjat valpa så det blev plötsligt väldigt brådis.
In i en taxi och snabbt hem till Susanne där Izzie redan hade fått en fin liten kille så just då var det lugnt.
När vi satt där och pratade var det dags för nummer två en fin tjej att se dagens ljus, en fantastisk upplevelse att få vara med när det inte är dom egna hundarna.
Sedan satt vi bara där och njöt av de små fina blenheim valparna som mamma Izzie tog väl hand om:-)
Nu sitter jag hemma i soffan med mina egna tjejer och bara njuter av den fantastiska dagen.
Tack Susanne för att jag fick vara med vid detta alldeles speciella tillfälle:-)

1 kommentar:

  1. Tusen tack för sällskapet idag..

    Dom mår bara bra dom små godingarna.. Izzie sköter det superbra.. längtar tills dom är 2-3 veckor..

    Krama tjejerna

    Susanne

    SvaraRadera