söndag 27 juni 2010

Ögon


I dag har valparna börjat öppna ögonen, så härligt utryck dom får även om blicken är simmig.
Bella sköter sig galant och det är inte mycket som behöver göras förutom när hon inte varit på plats när en av valparna bajsat för då kan det bli himla kletigt.
Soya tycker att valparna fortfarande känns lite konstiga och pipiga men börjar vänja sig så smått.
Stora har valparna blivit, grabbarna ligger strax över 600g och tjejerna 430-450g.
Jag tittade tillbaka på Bellas vikt och konstaterade att när hon föddes vägde hon 250 och vid 19 dagar 600g så tjejerna kommer väl att hamna strax över 600g om de fortsätter öka i samma takt.
Det är så härligt att se några av valparna med alla tassarna i vädret liggandes på rygg, precis så som Bella älskar att ligga;-)
Alla band på valparna är borta för precis som Erica sa så lär man sig valparna och det stämmer väldigt bra, trodde aldrig att jag skulle kunna se skillnad på dom men det gör jag nu:-)

Midsommar var lugn, Värmlänningarna skulle ha kommit men Kurt var superförkyld så dom fick stanna hemma tråkigt nog.
Känner jag Lisbeth rätt så kommer hon nog så fort alla är friska, hon vill ju så gärna snusa på valparna.

I veckan är det foto på gång igen för då kommer Susanne för veckofotografering som jag är väldigt glad och tacksam för att hon ställer upp på, lite kul att ha foton at se tillbaka på för det går ju så otroligt fort.

Sommar…..sommar……sommar:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar